2018. dec 07.

Szülinap röfi módra

írta: Szorsiborsi
Szülinap röfi módra

Amikor megkeresett az Anya, hogy a kilenc éves gyermekének szervezzek szülinapi bulit, még nem volt gond, gondoltam egyszerű, mert már nagy, tud olvasni, lehet komolyabb játékokat is játszani. A neheze akkor érkezett, amikor Anya közölte gyermeke kívánságát: a téma legyen a disznó. Először nem is értettem, mondom biztos Malacka, vagy még Peppa, de nem, a röfikéket szereti a csemete :D

Amikor felteszem a kérdést, hogy milyen tematikára építsek, kis naivan mindig arra gondolok, hogy Jégvarázs, Mickey egér, lovacska, vagy valami ilyesmi lesz a téma. De amikor egy ilyen különleges témával keresnek meg, akkor az igazi kihívást jelent.

Na de a gyerkőcök kedvéért mindent meg kell oldani, így hát nekiálltam, kutattam és kutattam, hogyan is varázsolhatnám igazán malackássá a partit. Aztán rájöttem, hogy nem lesz ez olyan nehéz, ha egy-két kiegészítővel feldobom a bulit, a játékokat pedig a 9 évesek igényeinek megfelelően alakítom.

20180919_204436.jpg

Az elmúlt szülinapok tapasztalata viszont arra enged következtetni, hogy a külsőségek még nem annyira mérvadóak, mint maga a játék, tehát a dekort sem szabad túlzásba vinni. Pontosabban nem érdemes, mert kevésbé érdekli a gyerekeket, mint a buli. Így jutottam el mindenféle hasznos ötletig, amiből le kellett szűrni a mindenféle hasznos infókat, mert az ötletek száma mint a tenger. :) 

Először nekiálltam némi kreatív játék előkészületeinek :) Mivel több mint 10 vendég volt várható, kicsit több időbe tellett mindent kivagdosni, de esténként legalább volt okom sorozatot nézni :) Így készült el először a röfi lányka, pontosabban a darabjai, mert a bulin kellett volna összerakni. Kellett volna, de annyira benne voltunk a játék hevében, hogy erre már nem jutott idő. Sebaj, az expón rendkívül népszerűek voltak a gyerekek között, még a fiúk is ragasztgattak :)

rofike_aranyban.jpg

Majd nekiláttam a kislány kedvenc jétéka elkészítésének, egy röfi táblának, amire fel kell ragasztani a a röfi farkakat, persze becsukott szemmel :D Az egyik legnépszerűbb játék volt a buli során, a gyerekek még tovább is fejleszették, hisz nem kell a táblának egy helyben állnia, lehet azt forgatni, annál nehezebb a feladat :)

20180915_210958.jpg

Ezért a játékért a véremet is adtam, hiszen a bénaságomból a szememben kötött ki a papír :( Szerencsére nem lett rossz vége, de azért munkahelyi balesetként könyvelem el :)

Mivel már tudtak olvasni, a játékokat egy kincskeresés köré építettem. Több rejtvényt kellett nagyító, tükör, vagy valamilyen titkorsírás segítségével megoldaniuk. Készítettünk saját detektívkártyát ujjlenyomattal, mert ugye a rejtély megoldásához igazi detektívekre van szükség. 

Nagyon népszerű volt a nyelvtörők felolvasása. Úgy tűnik, ez a korosztály még nem ismeri a "Sárga bögre görbe bögre" történetét, mert lelkesen olvasgatták fel a jó nehéz nyelvtörőket, aztán jókat kacagtak magukon :D

Majd fogóztunk, rohangáltunk - én annyira nem, voltak épp elegen :) - szóval jól elfáradtunk. Én tuti. Mivel a csapat rettentő mozgékony volt, kicsit improvizálni is kellett, mert nem igazán akartak leülni. Szóval olyan feladatokat kellett találni, ahol sokat kell mozogni. 

Mire megoldották a rejtélyt, és megtalálták az elrejtett kincset, megérkezett a torta is, természetesen röfikés. :) Ilyenkor én visszavonulót fújok, a gyerekek is inkább maguk játszanak az ünnepelt szobájában. 

20180913_205026.jpg

És hogy mi a tanulság? Az, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen. Szerintem a kislány minden röfinek örült a bulin, legyen az kincs, lufi, torta, vagy épp egy játék. 

Ha tetszett a cikk, keress a facebookon, vagy instagramon, ahol mindig friss ötletekkel várlak Titeket!!

Szólj hozzá

játék torta játékok rejtély diy titkosírás röfi szabadtéri játékok nyomozás dekor gyerekzsúr kincskeresés szülinapra sport játékok DIY szulinapra mottó party tematikus szülinap szulinapizsuroda játékok az udvaron detektivbuli