2018. jan 31.

Szülinap, de hogy?

írta: Szorsiborsi
Szülinap, de hogy?

Hogyan zajlanak az első szülinapok?

Ti hogy szülinapoztok? Meghívjátok a gyerekek kis barátait? Vagy kisebb-nagyobb családi körben? Fontos kérdések, amik meghatározzák a napot. Ezért arra gondoltam, hogy leírom a tapasztalatokat, hátha más is tanul belőle. 

hogyan_unneplitek_a_gyerekek_szulinapjat.jpg

Ezek persze függnek a gyerek életkorától is. Olivér – drága kisfiam - még csak 2 éves, még nem tartottam szükségesnek, hogy barátokat hívjak, ezértcsak”a család jött el. De azért ez is járt szervezési feladatokkal… meghívó, mennyien férünk el, időpont, torta, kaja, ajándék… Végül 15 fő jött el, lehetőleg délelőtt, hogy még „bulizhassunk” is. Többien be se fértünk volna a lakásba kényelmesen, így is kissé zsúfolt volt. Külső helyszínt pedig nem tartok indokoltnak egy 1-2 éves gyerek szülinapján. Bár ugye, kinek mi tetszik 

A tortát én készítettem, mivel még Olivérnek nincsenek nagy igényei, és én fontosnak tartottam, hogy én süssem a tortáját. Nyilván gondolni kell ilyenkor arra is, hogy mindenki szeresse (csokitortával nem lehet mellé lőni), és ha a baby már eheti a sütiket, akkor neki is jó legyen. Olivér nem evett belőle (szívfájdalom, de na…).

Az ételekre viszont én azt mondtam, nem fogok egész nap sütni-főzni, ezért rendeltünk hidegtálakat. És nem bántam meg. Árban sem jöttem volna ki jobban, ha én készítem a menüt és még változatos is volt. Rendeltem husikat, salátákat, zöldségeket. Ennyi főre (kb. 15, ebből kettő kiskorú) 3 db húsos tálat és egy salátásat kaszinótojással, sonkatekerccsel. Ez nagyon sok. A szolgáltató javasolta, de ez rengeteg. Sokat evett mindenki, de sok is maradt. Mindenkinek –családonként - tudtunk csomagolni legalább egy vacsorányi adagot, és még nekünk is maradt. Szóval, ha rendeltek, akkor így gondoljátok végig, ha nem akartok maradékot pakolgatni, akkor elég a kevesebb is.

A mosogatást is próbáltam minimalizálni, ezért papír tányérokat és poharakat vettünk. Ami persze kevés volt, és elő kellett venni a porcelán tányérokat, de azért mégis kevesebbet mosogattam. (Siker!!!) De még így is rohanós volt. L Na de ez a nap nem is rólunk szól, ugyebár 

Alapvetően jól sikerült mindkét szülinap, bár én nagyon elfáradtam a végére. Ill. annyi negatívum, mint anya és házigazda, semmi időm nem volt Olivérre, még egy közös fotót sem sikerült, csak rohanva. Szóval aki a baby szülinapja előtt áll, mindenképp szakítson erre időt!!!

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Facebook közösséghez is az alábbi linken, hogy eljuthassanak hozzád a legfrissebb tartalmak: itt

Szólj hozzá

család szülinap étel vendégek 2 éves