2018. feb 08.

Star Wars buli

írta: Szorsiborsi
Star Wars buli

az első buli a szervezésem alatt

Nem hiába foglalkozom Star Wars témákkal, hiszen a következő hetekben tartjuk az első, általam szervezett szülinapot! A leendő ünnepelt, természetesen egy fiú, pedig nem mást nevezett meg kedvenc mesebeli „hősének”, mint Darth Vadert. Hogy miért pont őt, az számomra is talány, hiszen Vader alapvetően egy negatív karaktert alakít. Ő már nem a kedves Anakin Skywalker az első részből, hanem egy igenis gonosz szereplő. De a gyerekek valamiért mégis szeretik. Hát legyen! 

hogyan_keszulok_az_elso_szulinapi_bulimra.jpg

Szóval megkaptam a feladatot, tematika Star Wars. Szuper téma, mert nagyon sok lehetőség rejlik benne. Szinte mindenki ismeri, nem kell azon aggódni, hogy a vendégeknek ismeretlen a téma. Ha meghalljuk a zenéjét, mindenki egyre gondol. Szóval nekiláttam nagy reményekkel. Gyorsan fölcsaptam a nagy Google-könyvet és szétnéztem, milyen lehetőségeket kínál. Ötletek tömkelege zúdult hirtelen rám, és már ott tartottam, hogy inkább azt kell kitalálnom, hogy ebből az adathalmazból hogyan szedem össze azt a néhány ötletet, amire szükségem lesz. Majd szépen lassan egyre tisztább lett minden, lassan mindent megtaláltam. Rögtön készítettem is egy meghívót, amit ebben a bejegyzésben találhattok, ahol még nyomtatható sablont is mellékeltem, hogy Nektek minél egyszerűbb legyen.

Kellékek:

Majd nekiláttam a dekor és a játékok összeállításának. A dekorhoz a helyi lufiboltok kínálatát böngésztem át, mert rengeteg dolgot lehet náluk találni. Ha igazi SW bulit szeretnétek, a következő dekorra lehet szükség:

  • egy szép terítő - vízálló, lemosható, ami sok bajtól kímél meg.
  • papír tányérok- érdemes többet venni, biztos, ami biztos alapon. Vannak kisebb-nagyobb méretek, és még a mosogatással is spórolunk. Mivel papírból van, szelektív tárolóba dobható.
  • papír pohár- szintén megspórolunk vele egy adag mosatlant.
  • szalvéták - ha nem SW mintával vesszük, az sem baj, bár javaslom, hogy színben azért menjen a dekor többi részéhez, pl. fekete színben elég menő
  • lufik- rendkívül fontos, minden gyerek imádja. A SW mintásakkal annyi, hogy érdemes héliummal feltölteni, különben fejjel lefelé fog lógni a rohamosztagos J Költséghatékonyabb megoldás lehet a lufitartó pálca. De fekete és fehér lufikkal is nagyon jól fel lehet dobni a buli hangulatát.
  • girland – ezen már lehet sokat variálni. Számtalan „Boldog szülinapot” feliratos girland kapható a boltokban magyar és angol nyelven is. A netről SW mintás girlandok is letölthetők, persze ha a gyerkőc még nem tud olvasni, addig lehet nincs rá szükség. Na és ezeken kívül ott vannak a kis háromszögek is, szóval a variációk lehetősége szinte végtelen.
  • álarcok, jelmezek – szintén könnyen beszerezhetőek, változatos áron és minőségben. Tuti siker!

 

Játékok

Miután ezekkel megvoltam, nekiláttam a játékok összeállításának.

nevtelen_terv_3.jpg

Kicsit böngészni és gondolkodni kell, hogy megfelelő játékokat állítsunk össze egy 6-8 éves gyereksereg számára, de azért nem ördöngösség. A lényeg, hogy a filmekkel kapcsolatos legyen. Szükség lehet pl. jedikre, halálcsillagra, Yodára, természetesen Darth Vaderre és Amidalára, hogy csak néhány példát említsek. Persze a film számos jelenetét, eszközét, szereplőjét fel lehet használni, csak a kreativitásunk szabhat határt.

Az általam rendezett szülinapon lesz Jedi-tréning és kiképzés, amihez korábban elkészítettem a fénykardokat, amit ebben a posztomban részletesen leírtam. Majd lesz egy halálcsillag-verseny, és közösen elkészítjük BB8-et, és harcolunk a rohamosztagosok ellen is.

Ételek

Ha valaki érez annyi motivációt, és bővelkedik szabadidőben, és még a konyhában is ügyesen mozog, akkor az ételek felszolgálásában, vagy elkészítésében is maradhat a témánál. Csak néhány példa: Yoda szóda, vagy Luke Skywater mint szomjoltók. A muffinokkal csodákat lehet művelni, de pl. a mályvacukor is jó alapanyag. De sokszor csak elég egy kreatív név is az ételekhez, mint pl. a Wookie kedvence, mint pattogatott kukorica, vagy Jarjar csipsz.

nevtelen_terv_2.jpg

torta kicsit egyszerűbb eset, hiszen szinte már minden cukrászda vállal tematikus tortákat, gondolom egy SW torta sem okoz nekik nehézséget.

Zene

Sokat dob a hangulaton természetesen a zene. Ha nem is végig Darth Vader bevonuló zenéjét hallgatjuk, de legalább a játékok ideje alatt, már plusz pontot kaphatunk csemeténktől.

Remélem meghoztam a kedveteket egy kis Star Wars partyhoz. Még én is kíváncsi vagyok a reakciókra, de reméljük a legjobbakat. Ha túl vagyunk rajta, mindenképpen posztolok a tapasztalatokról J

Addig is kövessetek a facebookon, hogy ne maradjatok le a friss infókról!!!

 

Szólj hozzá

zene játék lufi álarc torta tányér nasi Star Wars tematikus szülinap